Nutricia baby

Hoe het immuunsysteem van je kindje versterken?

Een goede werking van het immuunsysteem is belangrijk. Kan je thuis via enkele gezonde gewoonten het immuunsysteem en de weerstand van je kindje versterken. Ontdek onze 4 tips om het immuunsysteem van je kleintje te versterken.

1. Volop kleur op het bord

Papa eet met peuter

Rood, oranje, geel en groen: de kleuren van vruchten en groenten geven aan welke antioxidanten erin zitten. Door te variëren in kleuren krijgt je kind veel verschillende antioxidanten en vitamines binnen zoals vitamine A (betacaroteen) en vitamine C. Deze staan er om bekend dat ze bijdragen aan de werking van het immuunsysteem.

2. Voldoende drinken

Zorg dat je kind voldoende drinkt. Bovenop de melkvoeding, kan je je kindje vanaf de leeftijd van 6 maanden ook wat water of ongezoete slappe thee aanbieden. Tot de leeftijd van 3 jaar hebben kindjes voldoende aan 0.5- 1 liter extra vocht per dag. Dit komt overeen met ca. 3-7 bekers.

3. Vroeg op en op tijd naar bed

Goede slaapgewoonten helpen je kindje om zijn batterijen op te laden. Daarbij is het belangrijk dat je kleintje dagelijks op een vast tijdstip naar bed gaat. Daarbovenop is melatonine, het slaaphormoon, een krachtig antioxidant dat het immuunsysteem versterkt. Heeft je kleintje problemen met slapen? Lees dan hier onze tips hoe je peuter een goede slaper wordt. 

4. Beweeg zo veel als kan

De verleiding is groot om je kindje lief en rustig te laten spelen of een filmpje te laten kijken. Maar vergeet niet dat bewegen goed is voor de gezondheid! Dus doe samen oefeningen, dans op leuke liedjes, speel verstoppertje in huis of in je tuin en ga als het even kan een wandelingetje maken. 

Vergeet niet dat een gevarieerde voeding, gezonde levensstijl alsook een goede nachtrust en voldoende beweging de besten troeven voor een goede gezondheid zijn!

Vragen of advies over jezelf of je kindje?