Voedingsbehoefte peuter

Voeding

Een actieve peuter groeit hard! En daarom heeft hij veel nodig. Per kilogram lichaamsgewicht heeft het ongeveer 3 keer zoveel calorie├źn als jij nodig.

Geef je kind nu 3 kleine hoofdmaaltijden, met daarbij 2 tot 3 gezonde tussendoortjes.

Ontbijt

Start de dag met een glaasje sap en een bord pap of ontbijtgranen gemaakt van Groeimelk. De vitamine C uit het vruchtensap zal helpen om het ijzer uit de pap of ontbijtgranen beter op te nemen in het lichaam. Heeft je kind nog steeds een beetje trek of is het meer een broodeter? Een sneetje geroosterd brood met wat margarine en appelstroop zal de honger stillen.

Lunch

Bij de lunch zal je peuter misschien al een beetje moe en hangerig zijn. Maar van een lekker warme maaltijd knapt hij vast weer op. Varieer in groentesoorten en in vlees, vis of vegetarisch. Een klein dessertje, zoals vla of yoghurt, zal je kind zeker waarderen. Onthoud dat jij het rolmodel bent voor je kind! Laat het dus gezellig mee-eten aan tafel. Het is leuk om met het gezin mee te doen en je kind kan zo vanzelf kennismaken met nieuwe smaken en producten.

Avondeten

Bij het avondeten kies je bij voorkeur voor volkorenbrood. Besmeer het altijd met halvarine of margarine. En kies voor een grote variatie aan broodbeleg, zoals vleeswaren, kaas, pindakaas, appelstroop, groenten en fruit. Je kind zal het lekker vinden om tijdens het avondeten nog een bekertje melk te drinken. Een goede keuze is Nutrilon Groeimelk, omdat dit precies is afgestemd op de behoeften van peuters. Deze melk zit vol vezels en andere belangrijke stoffen die je peuter nodig heeft. Vitamine D bijvoorbeeld. Peuters hebben extra vitamine D nodig om hun botten sterk te maken. Wat peuters ook nodig hebben, is extra ijzer voor een goede ontwikkeling. Vitamine D, ijzer en nog 26 andere belangrijke bouwstoffen zijn aan Nutrilon Groeimelk toegevoegd en dragen bij aan een optimale groei en ontwikkeling. 



Benieuwd wat er nog meer speelt tijdens de ontwikkeling van je peuter?

Lees meer over 13 maanden