Voeding

Top 9 van gezonde hapjes

Hier vind je onze top 9 van gezonde hapjes: laat je kleintje er lekker van smullen!

Top 9 van gezonde hapjes

Je kindje went het beste aan vast voedsel als je kiest voor eten met een zachte structuur en een eenvoudige smaak en structuur. Hier vind je onze top 10 van gezonde hapjes: laat je kleintje er lekker van smullen!

1. Bloemkool

Een zachte groente met een milde smaak. Bloemkool bevat vitamines, mineralen en vezels die belangrijk zijn voor een gezonde ontwikkeling van je kindje.

2. Sperziebonen

Deze groente is zacht van smaak en bevat vitamines en mineralen die belangrijk zijn voor de ontwikkeling van je kindje.

3. Broccoli

Groene groenten zijn een goede bron van vitamines en mineralen. Broccoli is rijk aan vitamine C; deze vitamine zorgt ervoor dat je kindje beter ijzer op kan nemen.

4. Banaan

Een vrucht die klaar is voor gebruik. Gewoon pellen, pureren en eventueel mengen met wat opvolgmelk. Banaan is rijk aan vitamines en mineralen. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor Olvarit 1e hapje Banaan. 

5. Wortel

Rijk aan bètacaroteen dat in het lichaam wordt omgezet naar vitamine A. Deze vitamine draagt bij aan een goede ontwikkeling van de ogen.

6. Olvarit granen

De fijne graansoorten in deze pap zijn precies afgestemd op de leeftijd en ontwikkeling van je kindje. De vezels uit granen stimuleren een goede darmwerking. Olvarit helpt je kindje om de overstap van rijstebloem naar echte pap te maken.

7. Appel

Ideaal voor je kindje omdat je appels gemakkelijk kunt koken en pureren tot een zachte appelmoes. Voeg alleen geen suiker toe. Appels bevatten veel voedingsvezels die belangrijk zijn voor een goede darmwerking.

8. Peer

Even schillen en klaar voor gebruik. Peren zijn heerlijk zacht en zoet.

9. Aardappel

Gekookte aardappel is neutraal van smaak en fijn gepureerd ideaal van structuur.
 

Benieuwd wat er nog meer speelt tijdens de ontwikkeling van je baby?

Lees meer over 4,5 maand